Το Τενεσί επανεξετάζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με δωρεάν δίδακτρα τεχνολογίας και κοινότητας

Από την ανάληψη των καθηκόντων του το 2011, ο κυβερνήτης του Τενεσί Bill Haslam έχει μετατρέψει την πολιτεία του σε εργαστήριο πολιτικής καινοτομίας. Το 2014, το Τενεσί έγινε η πρώτη πολιτεία που προσέφερε δωρεάν δίδακτρα σε μια κοινότητα ή ένα τεχνικό κολλέγιο για κάθε απόφοιτο ανώτατου σχολείου. Αυτή τη χρονιά επέκτεινε το πρόγραμμα αυτό σε ενήλικες άνω των 25 ετών χωρίς πτυχία κολλεγίων.

Από το 2012, το ποσοστό των Τενεσιτών με μεταδευτεροβάθμια διαπιστευτήρια έχει αυξηθεί από 33,3% σε 40,7%. Ο Haslam έχει θέσει στόχο να φθάσει το 55 τοις εκατό μέχρι το 2025. Ένας Ρεπουμπλικανός που κέρδισε επανεκλογή με περισσότερο από το 70 τοις εκατό των ψήφων το 2014, Haslam περιορίζεται από την αναζήτηση ενός άλλου όρου. Καθώς πλησιάζει στο τέλος της θητείας του, μιλήσαμε για την αύξηση των προσδοκιών, τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την εργασία και για το τι μπορούν να μάθουν οι ηγέτες στην υπόλοιπη χώρα από το Τενεσί.

Ο Haslam, λέει πως θα “έπρεπε να είμαστε σε θέση να πουλήσουμε το κράτος μας για οικονομική ανάπτυξη. Όταν συναγωνίζεστε για επιχειρήσεις στο σημερινό παγκόσμιο περιβάλλον, η συζήτηση πάντα καταλήγει να αφορά το επίπεδο δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού σας. Όταν ανέλαβα το γραφείο, το 32% του πληθυσμού μας είχε μεταδευτεροβάθμια ή πιστοποιητικό και ήξερα ότι έπρεπε να είμαστε πολύ μεγαλύτεροι από 32.”

Επίσης προσθέτει πως “ανεξάρτητα από το ποιες είναι οι πολιτικές σας, πρέπει να παραδεχτείτε ότι έχουμε πρόβλημα εισοδηματικής ανισότητας στη χώρα μας. Το ερώτημα είναι τι πρόκειται να κάνετε γι ‘αυτό. Έχω πάντα την αίσθηση ότι η καλύτερη απάντηση είναι να δώσουμε στους ανθρώπους ίσες ευκαιρίες στο μπροστινό μέρος για να έχουν την κατάρτιση που χρειάζονται για να είναι έτοιμες για ζωή, σε αντίθεση με την προσπάθεια στο πίσω μέρος για να φροντίσουν τους ανθρώπους που δεν είχαμε προετοιμάσει στο μέτωπο τέλος.”

Συμφωνα με τον Haslam, “πολλές οικογένειες στο Τενεσί οι οποίες δεν σκέφτονταν τον εαυτό τους ως το είδος των ανθρώπων των οποίων τα μέλη της οικογένειας πήγαν στο κολλέγιο. Ο λόγος είναι ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι για να σοκάρουμε το σύστημα, κάτι που θα έδινε την προσοχή όλων. Μόλις είπαμε ότι πρόκειται για μια προσφορά κολλεγίου για όσους αποφοιτούν από το γυμνάσιο, αυτό ήταν ένα μήνυμα που οι άνθρωποι μπορούσαν να πιάσουν εύκολα.”

Τώρα που πέρασαν τέσσερα χρόνια, τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από ό, τι ελπίζανε. Πολλοί μαθητές γυμνασίου πηγαίνουν στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουμε δει υψηλότερα ποσοστά αποφοίτησης από τα κολέγια της κοινότητας. Και τα δημογραφικά στοιχεία του φοιτητικού πληθυσμού που επωφελούνται είναι ακριβώς όπως ελπίζανε: ένα μεγάλο ποσοστό είναι φοιτητές πρώτης γενιάς και το μέσο εισόδημά τους είναι αρκετά χαμηλό. Έτσι ωφελεί ακριβώς τον φοιτητή που δεν πήγε στο κολέγιο πριν.

Γνώριζαν από την αρχή ότι για να έχουν 55% του πληθυσμού με μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ή πιστοποιητικό, δεν θα μπορούσαν να το κάνουν μόνο με τους σημερινούς αποφοίτους γυμνασίου. Έπρεπε να φτάσουν και στον ενήλικο πληθυσμό. Στη σημερινή οικονομία, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που, ενώ έχουν δουλειά, θα λένε ότι είναι υποαπασχολούμενοι.