dipe, Πανεπιστήμια

Λιγότεροι πανεπιστημιακοί φοιτητές λένε ότι είναι ευτυχείς και πιστεύουν ότι οι ζωές τους αξίζουν τον κόπο, σύμφωνα με έρευνα

Δεν είναι πραγματικά περίεργο ότι οι μαθητές είναι πιο δυσαρεστημένοι από ποτέ. Τώρα είναι η ώρα των πανεπιστημίων να αναλάβουν την ευθύνη. Λιγότεροι μαθητές είναι ευχαριστημένοι και πιστεύουν ότι η ζωή τους αξίζει τον κόπο, σύμφωνα με νέα έρευνες, εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας για την ψυχική υγεία των νέων.

Οι φοιτητές του πανεπιστημίου έχουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν χαμηλότερα επίπεδα ευημερίας από ό, τι όλοι οι νέοι ηλικίας μεταξύ 20 και 24 ετών, σύμφωνα με μελέτη των περισσότερων από 14.000 μαθητών.

Μόνο το 17% των φοιτητών δήλωσαν ότι αισθάνονται ότι η ζωή τους αξίζει τον κόπο, σε σύγκριση με το 22% το 2016, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Πολιτικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (HEPI) και της Advance HE.

Τα πανεπιστήμια προειδοποίησαν για την ψυχική υγεία μετά από φοιτητικές αυτοκτονίες. Και λιγότερο από το ένα πέμπτο (17%) των φοιτητών είπαν ότι ήταν πολύ χαρούμενοι στη ζωή τους, σε σύγκριση με το 21% πριν από δύο χρόνια, αποκάλυψε η Έρευνα Ακαδημαϊκής Εμπειρίας του Student 2018.

Αυτό ήταν χαμηλότερο από το ένα τρίτο όλων των νέων στην ίδια ηλικιακή ομάδα που ένιωσαν χαρούμενοι στη ζωή τους.

Οι φοιτητές στο πανεπιστήμιο, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, ασεξουαλικοί ή άλλοι (LGBT +), είναι πολύ πιο πιθανό να υποφέρουν από χαμηλή ευεξία, ενώ μόνο ένας στους 10 αναφέρει χαμηλά επίπεδα άγχους, έναντι 18% όλων των φοιτητών.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι σπουδαστές που περνούν περισσότερο χρόνο εργασίας για τα πτυχία τους (30 έως 39 ώρες την εβδομάδα) είναι ευχαριστημένοι με την επιλογή τους φυσικά και το πανεπιστήμιο από εκείνους με ελαφρύτερο φόρτο εργασίας.

Ωστόσο, λιγότεροι από δύο στους πέντε (38%) φοιτητές πιστεύουν ότι παίρνουν την αξία των χρημάτων τους από την πορεία τους, σύμφωνα με τη μελέτη.

Όταν ρωτάνε πού θέλουν να ξοδέψουν τα δίδακτρα – τα οποία τώρα φτάνουν τα 9.000 λίρες ετησίως – περισσότερο από το ήμισυ (57 τοις εκατό) δήλωσαν ότι τα χρήματα πρέπει να πηγαίνουν προς υπηρεσίες υποστήριξης φοιτητών.

Η έλλειψη διαφορετικότητας του Oxbridge είναι «εκπληκτική», λέει ο υπουργός
Η έκθεση έρχεται αφού οι σπουδαστές στο Μπρίστολ προχώρησαν στο κέντρο της πόλης τον περασμένο μήνα για να ζητήσουν περισσότερη βοήθεια για άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας στο πανεπιστήμιο.

Δέκα φοιτητές του Μπρίστολ έχασαν τη ζωή τους από τον Οκτώβριο του 2016 και τρεις από αυτούς πέθαναν μόλις τρεις εβδομάδες νωρίτερα φέτος.

“Το θέμα της ευημερίας βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στην ατζέντα του κλάδου και υπάρχει ένα ευρύ φάσμα πρωτοβουλιών σε τοπικό και εθνικό επίπεδο”, ανέφερε η μελέτη.

“Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος πριν το θέμα της ευημερίας των σπουδαστών γίνει πλήρως κατανοητό και υποστηριγμένο ώστε να επηρεάσει μια θετική αλλαγή”.

Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αρνητικές βαθμολογίες της ευημερίας αποτελούν σαφή ένδειξη της “κρίσης στην ψυχική υγεία των μαθητών” και της ανάγκης των πανεπιστημίων να κάνουν περισσότερα για να υποστηρίξουν τους φοιτητές.

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Ενώ υπάρχουν αναμφισβήτητα πράγματα που μπορούν να κάνουν τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οποιαδήποτε λύση θα χρειαστεί περισσότερη από κοινού συνεργασία με το NHS και καλύτερη υποστήριξη πριν φθάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

dipe, Εκπαίδευση

Το Κογκρέσο χρειάζεται να ακολουθήσει την έρευνα και να δώσει προτεραιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, παρατηρήσαμε μια τάση αύξησης των επενδύσεων στην παραδοσιακή τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων και ιδιαίτερα των προγραμμάτων φιλελεύθερων τεχνών όπως η φιλοσοφία, η οικονομία, τα μαθηματικά, η βιολογία και η χημεία. Αλλά στις Η.Π.Α., αμφισβητούμε όχι μόνο την αξία των ενός τετραετούς πτυχίου αλλά και την αναπτυξιακή, πνευματική και κοινωνική αξία.

Ενώ οι σπουδαστές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν τις άμεσες δεξιότητες που χρειάζονται μέσω προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, τα μακροπρόθεσμα οφέλη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορούν να εξαφανιστούν. Από το τέλος της μεγάλης ύφεσης, οι απόφοιτοι κολλεγίων έχουν καταγράψει τις περισσότερες από τις νέες θέσεις εργασίας και κερδίζουν κέρδη. Όμως, τα οφέλη μιας σχολικής εκπαίδευσης δεν είναι μόνο οικονομικά: είναι επίσης νευρολογικά.

Μια σχολική εκπαίδευση εκθέτει τους μαθητές σε νέους τρόπους σκέψης, τους ωθεί να αμφισβητούν τις ληφθείσες ιδέες, τους διδάσκει να κάνουν επιχειρήματα που βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία και τους ζητά να ενσωματώσουν διαφορετικά είδη και επίπεδα πληροφοριών για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων σκέψης.

Οι πρόσφατες εργασίες σχετικά με την ανάπτυξη του εγκεφάλου των εφήβων, ειδικά εκείνη του νευρολόγου Frances Jensen και της ψυχολόγου Laurence Steinberg, υποστηρίζουν ότι μια φοιτητική εκπαίδευση όχι μόνο μεταδίδει πληροφορίες και δεξιότητες στους μαθητές, αλλά μπορεί να αλλάξει την ίδια τη δομή των μυαλών τους.

Χρησιμοποιώντας διάφορες μορφές απεικόνισης για να μελετήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι κατά την εφηβεία (η περίοδος μεταξύ 10 και 25 ετών) ο εγκέφαλος έχει αυξημένη ικανότητα να δημιουργήσει νέους νευρώνες και νέες και ισχυρότερες συνδέσεις μεταξύ των νευρώνων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη υψηλότερου επιπέδου ικανότητες σκέψης όπως ο σχεδιασμός και η αφηρημένη σκέψη. Σε αυτή την περίοδο, η μάθηση είναι ταχύτερη και βελτιώνεται η ικανότητα για νέους τρόπους σκέψης. Οι νευροεπιστήμονες καλούν αυτή τη δυνατότητα αλλαγής “πλαστικότητας”.

Με άλλα λόγια, η πλαστικότητα δημιουργεί μια αυξημένη ικανότητα να επωφεληθεί από την αυξημένη πνευματική δέσμευση, την επίλυση προβλημάτων και την έκθεση σε καινοτόμες έννοιες και δεξιότητες – ακριβώς όπως και εκείνοι που διδάσκονται και βιώνουν στο κολλέγιο. Η αποτυχία να διατηρηθεί η έκθεση σε νέες προκλήσεις τελικά θα αποτύχει να οικοδομήσει ή να επεκτείνει το θέμα του εγκεφάλου με τον ίδιο τρόπο.

Επιπρόσθετα, τα δεδομένα δείχνουν ότι τα οφέλη από την ανάπτυξη της γνωστικής ικανότητας του εγκεφάλου μέσω της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να έχουν δια βίου πλεονεκτήματα όσον αφορά τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας και ακόμη την προστασία από την άνοια. Το είδος της υψηλού επιπέδου σκέψης που δημιουργείται κατά τη διάρκεια της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην εφηβεία και την νεαρή ενηλικίωση δημιουργεί αυτό που οι ερευνητές ονομάζουν «γνωστικό αποθεματικό», το οποίο μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση της ψυχικής λειτουργίας αργότερα στη ζωή.

Μεταξύ των ηλικιωμένων ενηλίκων με εγκεφαλική παθολογία, εκείνοι με μεγαλύτερο γνωστικό αποθεματικό δείχνουν λιγότερη μείωση της πραγματικής ψυχικής λειτουργίας. Επιπλέον, τουλάχιστον μία μελέτη έχει δείξει ότι η φυσιολογική απώλεια όγκου εγκεφάλου που σχετίζεται με τη γήρανση σε μια περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με τη μνήμη είναι λιγότερο έντονη μεταξύ εκείνων που έχουν επωφεληθεί από υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης.

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει σχεδιασθεί με μοναδικό τρόπο ώστε να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν συνδέσεις μεταξύ της στρατηγικής σκέψης και της επίλυσης προβλημάτων, η οποία με τη σειρά της αποφέρει μερίσματα για την κοινωνία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρειαζόμαστε τους ηγέτες μας να αναγνωρίσουν ότι οι ευρείες επενδύσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι καθοριστικές για την ανάπτυξη της ικανότητας της επόμενης γενιάς να μαθαίνει, να καινοτομεί και να διατηρεί την υγεία του εγκεφάλου καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής της.